24 YouTube ve SEO Hakkında Bilinmeyen 6 Güçlü İpucu

YouTube ve SEO Hakkında Bilinmeyen 6 Güçlü İpucu
İtiraf etmeliyiz ki YouTube sitesinin dünyadaki en iyi ikinci arama motoru olduğunu hepimiz biliyoruz fakat bunun pek de farkında değiliz. Milyonlarca video içerik barındıran bu sitelerde insanlar tıpkı Google’da arama yaptığı gibi, ne yapacağını, neyin nasıl yapılacağını vs. şeyleri aramaktalar. Bu tür arama yapan insanlar, normal arama yapan insanlara göre ne aradığını bilen, kaliteli ziyaretçi kategorisine girmektedirler. Normal internet kullanıcıları gibi gördükleri ilk boşluğa değil, ne istediklerine göre istedikleri yerde, içeriğe göre arama yapmaktalar ve bunlar en kaliteli hedef kitleyi oluşturmaktadırlar.
Eğer birkaç yıl önce alakalı bir anahtar kelime ve başlıkla bir video yüklediyseniz, yapılan aramalarda ilk on sonuçta rahatlıkla çıkabilirsiniz. Fakat günümüzde Youtube’a eskisinden daha fazla video yüklendi. Artık tıpkı web sitelerinde olduğu gibi Youtube üzerinde de bir SEO mücadelesi başlamış oldu. Bu savaşta yerinizi almak, hayatta kalmak için Youtube kanalınızda ve video üzerinde bir takım SEO uygulamaları yapmanız gerek. Bu makaleyi hazırlarken birçok kaynaktan incelemeler yaparak hepsini ortak bir paydada birleştirdim ve bunu size sunmaya karar verdim. Bu yazıda video yüklerken ve kanal oluştururken nelere dikkat etmeniz gerektiği ve Youtube SEO hakkında birkaç ipucu vereceğim.

1. Kapalı Başlıklar – Closed Captios (CC)

Video izlerken hepiniz videonun sağ alt köşesinde, üzerinde CC yazan bir button görmüşsünüzdür. CC kısaltmasının açılımı, closed captions, yanı kapalı başlıktır. Youtube artık global bir video sitesi oldu ve Hindistan’dan yüklenen bir video Çorum’dan, Malatya’dan yüklenen bir video ise Prag’dan izlenebilmekte, izlenmektedir. Bu kısma yazacağınız açıklamalar videonuzun hedef kitlesini genişletmede size yarar sağlayacaktır. Videonuz sadece bir kitleye değil, birden fazla gruba hitap edeceği için haliyle daha fazla geri dönüş alacaksınız. Bu başlıklar size daha fazla izleme sağlamanın yanında, Youtube robotlarının da incelediği bir içeriktir. Bir çok uzman tarafından yapılan deneyler gösterdi ki Youtube ve Google video kapalı başlıklarını da indekslemekte ve arama sorgularında buna göre de sizi listeye sokmaktadır.
youtube cc
Önceden CC eklemek gerçekten çok sıkıntılı bir işlemdi, başlangıç ve bitiş sürelerini girmek, pozisyonunu ayarlamak gibi işlemleri vardı ve oldukça fazla zaman alıyordu. Fakat Youtube yakın zamanlarda konuşma algılama sistemi geliştirdi ve eğer videonuzda ses varsa ne zaman başlayıp bittiğini kendisi ayarlayarak, videolara ekleyeceğiniz alt yazı ya da kapalı başlıkları otomatik olarak yerleştirmemizi sağladı.
Buradan çıkarmamız gereken sonuç, videonun görseli kadar, video için CC kısmına yazılan açıklamalar da arama motorları tarafından indekslenmek için oldukça etkili bir yöntem.

2. Konuşmayı Tanım Kısmına Yazmak

Bu bir şarkı olur, bir anlatım olur, konuşmada geçen sözleri açıklama kısmına yazmak size fazladan puan kazandıracaktır. Nedeni ise Google’ın bunu da indekslemesidir arkadaşlar.

3. Video Dosyasının Anahtar Kelimelerle Adlandırılması

Diyelim ki “Organik Yiyeceklerin Sağlığa Faydaları” konulu bir video yükleyeceksiniz, video adı da bu kelimeleri içermeli, video1.mp4 gibi bir ismi olması da Youtube SEO’muzu etkileyecektir. Videonuzu izleyen kişi bunu fark etmeyecektir ama Youtube buna dikkat eder, çünkü videonuz başlığına göre değil, bilgisayarınızdan yüklediğiniz halindeki ismiyle depolanır. Youtube’daki video başlığı kadar, upload edeceğimiz dosya isminin de önemli olduğunu öğrenmiş olduk arkadaşlar.

4. Daha Çekici Videolar Yükleyin

Bu başlığı çok sık duymuş olabilirsiniz, hemen hemen her yerde bu anlatılıyordur, bu nedenle bu paragrafı geçecek olabilirsiniz ama DURUN. Daha önce duymamış olduğunuz bir şey söyleyeceğim. Youtube insanların daha uzun süre izlediği videolara daha çok kredi veriyor. Bu bir teori değil uzmanlar tarafından test edilmiş bir durumdur. İnsanlar videonuzun sayfasında ne kadar uzun süre kalırsa, onları ne kadar süre ekrana bakar vaziyette bekletirseniz Youtube o videoya o kadar çok değer verir. Bu işin uzmanları 2 adet video yüklemişler ve her iki videoya da aynı SEO çalışmasını yapmışlar, daha heyecanlı ve çekici olan video haliyle daha çok izlenmiş ve daha ön sıralarda yer almış. Buradan çıkaracağımız sonuç, SEO çalışmanız ne kadar süpersonik olursa olsun, eğer ilgi çekmeyen bir içeriğiniz varsa, hit beklemeyiniz.

5. Otoriter Bir Youtube Kanalı

Eğer yeni açılan bir YouTube kanalına video yükleyecekseniz, bu video uzun zamandır var olan, içeriğiyle göz kamaştıran otoriter bir kanala yüklenen bir video kadar hit almayacaktır. Bu durum normal Web sitesi SEO’su ile hemen hemen aynı. Yeni açtığınız boğa eklediğiniz bir makale ile, yıllardır bu alanda çalışan, pagerank değeri olan bir sitede yayınlandığı kadar hit almayacaktır, alamayacaktır. Eğer otoriter bir site olmak isterseniz yapmanız gereken şeylerden biri yıllarca beklemek değil tatbikî, YouTube’a kendinizi kanıtlamanız gerekecektir, bunun yöntemi de takipçi kazanmaktır. Kanalınızı ne kadar kişi takip eder, videolarınızı ne kadar kişi beğenir ve özellikle sosyal medyada paylaşımını yaparsa, otoriterliğe ulaşmanız da o kadar kolay olacaktır. Her niche kelimeniz için ayrı ayrı kanal açmak, SEO bakımından çok mantıklı olmayacaktır.

6. Standart Kalite Yerine Yüksek Kaliteli (HD) Videolar

Çoğu uzman bundan bahsetmez ama yapılan araştırmalara göre insanlar standart kalite videolar yerine her zaman HD videoları tercih etmişlerdir. HD videolar çok yer ve zaman aldıklarından dolayı yüklemek istemeyebilirsiniz fakat 340p 5 video yükleyip alacağınız hiti 2 tane HD video yükleyerek toplayabilirsiniz. İşin kullanıcı tarafını düşünmenize gerek yok, zira isteyen videodaki ayarlar kısmından çözünürlüğü ayarlayabilir. Youtube için videonun MB cinsinden boyutu değil, video süresi önemlidir ve buna kısıtlama getirmiştir, sebebi ise telif hakkı olan videoların yüklenmesini önlemektir. Bu nedenle elinizden geldiği kadar HD video yüklemeye gayret edin.

Diğer Çok Konuşulan ve Uygulanan SEO Metotları

  • İçerikle alakalı ve anahtar kelimelerden oluşan bir başlık belirlemek. Komik kedi değil de, Ölme Numarası Yapan Komik kedi gibi.
  • Video açıklama kısmına diğer bir videonuzun linkini http:// ile birlikte eklemek.
  • Diğer videolarına hit getiren anahtar kelimeleri, hiti düşük olan videolara eklemek.
  • Videonuzun sonunda izleyiciyi yorum yapmaya, sayfanıza abone olmaya ve videonuzu beğenmeye davet etmek, teşvik etmek.
Eğer sizin de kullandığınız SEO teknikleri varsa lütfen yazı altında bizimle paylaşınız. Unutmayın bilgi, paylaştıkça çoğalır.
SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder