SAYFA 64
2. ETKiNLiK
3. ETKiNLiK
• Aşağıda sınırlandırılmış temaya bir örnek yer almaktadır. Bu sınırlandırmada neye dikkat edildiğ
ini açıklayınız.
Hasret → Sıla hasreti → Almanya’da yaşayan Türklerin sıla hasreti → Yirmi yıl önce çalışmak için
Almanya’ya gitmiş olan Ahmet Bey’in sıla hasreti
KONU/ BAĞLAM-MEKAN-ZAMAN-KİŞİ
KONU/ BAĞLAM-MEKAN-ZAMAN-KİŞİ
• ilk soruya verdiğiniz cevaptan hareketle iletişimi sınırlayan ögelerin neler olduğunu açıklayınız.
İletişimi sınırlandıran şey iletişimin öğeleridir. ve KONU/ BAĞLAM-MEKAN-ZAMAN-KİŞİ
İletişimi sınırlandıran şey iletişimin öğeleridir. ve KONU/ BAĞLAM-MEKAN-ZAMAN-KİŞİ
• Siz de defterlerinizde “korku” ve “utanma” temalarını bağlam, kişi, zaman ve mekân çerçevesinde
sınırlandırınız.
KORKU: çocuklarda korku...,0-6 yaş grubundaki çocuklarda korku...... günümüz 0-6 yaş grubu çocuklarında korku... marmara bölgesindeki 0-6 yaş grubundaki çocuklarda korku
UTANMA: gençlerde utanma.... 17-20 yaş arası gençlerde utanma......günümüz 17-20 yaş arası gençlerde utanma..... Ege bölgesindeki 17-20 yaş arası gençlerde utanma
KORKU: çocuklarda korku...,0-6 yaş grubundaki çocuklarda korku...... günümüz 0-6 yaş grubu çocuklarında korku... marmara bölgesindeki 0-6 yaş grubundaki çocuklarda korku
UTANMA: gençlerde utanma.... 17-20 yaş arası gençlerde utanma......günümüz 17-20 yaş arası gençlerde utanma..... Ege bölgesindeki 17-20 yaş arası gençlerde utanma
• iletişim etkinliğini sınırlandırmada iletişimde yer alan ögelerin (kişi, yer, zaman, mekân ve
bağlam unsurlarının) imkânlarının nasıl bir rol oynadığını örneklerle açıklayınız.
İletişim gerçekleştirilirken ancak iletişim öğeleri çerçevesinde gerçekleştirilir. Bu öğeler aynı zamanda iletişimi de sınırlandırır.
Örneğin: kanalımız dil olsun "türkçe" ... Gönderici üç dil bilsin "türkçe", "almanca", "fransızca". alıcı sadece "türkçe" biliyor olsun. gönderici ile alıcı arasında ancak iletişim "türkçe" ile gerçekleşir. Bunun dışındaki herhangi bir kanal (dil olarak ) iletişimi sağlayamaz. "Almanca" bu iletişimi sağlamaz çünkü gönderici ve alıcı aynı kanalı bilmek ve kullanmak zorundadır.
İletişim gerçekleştirilirken ancak iletişim öğeleri çerçevesinde gerçekleştirilir. Bu öğeler aynı zamanda iletişimi de sınırlandırır.
Örneğin: kanalımız dil olsun "türkçe" ... Gönderici üç dil bilsin "türkçe", "almanca", "fransızca". alıcı sadece "türkçe" biliyor olsun. gönderici ile alıcı arasında ancak iletişim "türkçe" ile gerçekleşir. Bunun dışındaki herhangi bir kanal (dil olarak ) iletişimi sağlayamaz. "Almanca" bu iletişimi sağlamaz çünkü gönderici ve alıcı aynı kanalı bilmek ve kullanmak zorundadır.
4. ETKiNLiK
Aşağıdaki başlıklarda temaların nasıl sınırlandırıldığını tartışarak belirleyiniz.
“Hasan Âli Yücel'in Millî Eğitim Bakanlığı döneminde ortaöğretimde gerçekleştirilen Türk dili ve
edebiyatı eğitimi”
Bağlam/ kişi / zaman öğeleri ile sınırlandırılmıştır.
Bağlam/ kişi / zaman öğeleri ile sınırlandırılmıştır.
“Yenileşme Dönemi Türk edebiyatında öğretmen konulu hikâyelerde değer eğitimi”
Bağlam / zaman öğeleri ile sınırlandırılmıştır.
Bağlam / zaman öğeleri ile sınırlandırılmıştır.
“10. sınıf öğrencilerinin dil ve anlatım derslerinde karşılaştıkları problemler ve bu problemlere
çözüm önerileri”
Kişi/bağlam/ öğeleri ile sınırlandırılmıştır.
Kişi/bağlam/ öğeleri ile sınırlandırılmıştır.
“inceleme - Uygulama” bölümündeki 2. metnin başlığı “Sırtlan”dır. Siz metne hangi başlığı vermiştiniz?
ALACA POSTLU SIRTLAN
ALACA POSTLU SIRTLAN
Niçin?
temayı somut bir hale getirmek için
temayı somut bir hale getirmek için
0 yorum:
Yorum Gönder